Cuarteto para a fin dos tempos – Olivier Messiaen

O século XX deunos un enorme compositor: Olivier Messiaen (1908-1992). É un músico moi sólido. Compuxo para música para órgano ( A Trindade, A aparición da igrexa eterna, A misa de Pentecostés…), para orquestra (A sinfonía Turangalila), para piano (Catálogo de paxaros), música de cámara (Cuarteto para a fin dos tempos). A natureza e a relixión constitúen uns piares básicos na súa música. A composición para órgano ocupou grande parte do seu labor, utilizou instrumentos propios do seu tempo como as ondas Martenot e unha ampla representación de instrumentos de percusión nas súas obras orquestrais.

O Cuarteto para a fin dos tempos, para violín, clarinete, violoncelo e piano, foi composto entre 1940-41, en plena ocupación nazi de Francia. En maio de 1940, Messiaen foi capturado en Verdún e levado a Görlitz, onde permaneceu no campo de prisioneiros Stalag VIII-A. Alí, coñeceu a un violinista, a un cellista e a un clarinetista, entre os prisioneiros. Inicialmente, escribiu un trio para eles, pero pouco a pouco el mesmo (ao piano) incorporouse ao trío e compón esta obra, vital para toda a música posterior.

Ofrecemos dous momentos ben diferentes dentro da mesma obra:

  • Movemento VI – Danza para o furor das sete trompetas.
  • Louvanza da eternidade de Xesús.
Advertisement

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: